Saturday, December 18, 2010

Yamaha Jupiter MX

entry kali nie aku nak cter pasal motor..hee, motor yg aku minat la..ape lgi kalo bukan motor LC135...actly, Yamaha Jupiter MX tu nme bagi siri LC135 yang baru dikeluarkan..ape beza LC135 Jupiter ni dgn LC135 yang mmg da ade kat pasaran?pling ketara beza die..Yamaha Jupiter MX ni ade 5 gear..LC135 yang da ade kat pasran tu cma ade 4 gear...
tpi, daripda info yang aku dapat..Yamaha Jupiter MX ni tak masuk market Malaysia lgi..myb awl taun 2012 la kot...aku nak cter bebnyak pun tak bpe nak reti..so, korang layan la picta2 di bwah nie k...selamat mencuci mata~

.:: front view ::.

.:: rear mudguard ::.

.:: rear disc brake ::.

.:: tail light ::.

.:: coolant ::.

.:: rear disc brake and wide fat tyre ::.

lau korang nak tau info lebih lanjut tentang specifiction Yamaha Jupiter MX ni, leh klik kat cini
k...and, ade gak video sal Yamaha Jupiter MX nie..video nie, mmber aku upload kat fb die n die tag aku..thanx to syahmi omar :)

nota kaki : aku sgt berminat ngan motor compare to kereta..tp, my mum tak bg aku beli mtor..aku da penah tnya, 'ma, kalau kakak nak beli LC sbjik ma bg tak...?', n mama aku jwab, 'tak pyah la, kakak tu pmpn'..so, how??ini la nme nye hasrat yg terpendam~

10 comments:

CeRiTa HiDupKu said...

pandai ker nk bwk motor tuh...hihihii

MR.FH said...

GEMPAK !

cik husna said...

ain:of koz laa....lg power ride motor compre ngan drve kreta ;p

mr. fh:pe lagi..angkat 1 k..haha

fars_putra said...

minah rempit ko Opah!!..

cik husna said...

atok: haha..bru nak tau ke?

fars_putra said...

xsgke prngai ko cm nie..merempit je kje...

cik husna said...

atok: rempit2 pun, aku pemandu behemah k ;p

uDanGTerBakAr said...

weyhh
kalu motor nie aku pun nak ...
hihihi
kuda angah kan baru xcident ...

cik husna said...

angah: haha..skong33.lau angah tukar..leh la una tmpang muke sekaki, wat muka tataw malu...haha ;p

MWRE said...

haiyoo husna,
mana boleh boleh letak watermark atas gambar y bukan husna ambil. kecik hati photographer asal tu.

Template by:

Free Blog Templates