Monday, December 13, 2010

jernihkan yang keruh

happy nye rase hari ni..actly, bkn dri hari ni..stat dr mlam tadi before tido ak da trase sgt hapy..knape?jeng33..biarlah rahsia..biarlah hanya Allah, aku, dia n adik aku yg sorng nie tau..die leh tau pun sebab kbetulan die tak tido lagi masa kejadian..untng die la nak tau kisah aku kan, aku lak lau da excited tu mmg da tak leyh control..tp, untung gak ade die..ade org spport aku n advce aku ape y ptot n xptot aku wat..hee, adik aku lak y guide aku..tp die mmg pkar la bab2 hati ngan perasaan ni nak compare ngan aku..pulak tu, semalam aku wat celcom RM2, plan nak gayut ngan rumate..lame tak dengr citer die..tpi last2, kol die bnyak kali tak angkat2..then, drpda mmbzir..aku pas la enset aku tu kat adik aku, soh die gyut ngan kwan die..erk?kwan ke?haha..penpham la eah..tpi, semalam aku sgt la terharu, happy, terkedu, terkaku...tatau la nak ckap ape..mlam tadi lak, punye la pyah aku nak pejam mata memula tu, tpi last2 tetdo plak..tido nyenyak gile..biase, aku tido suke gak tejaga dalam kol 3 ke, tpi aku tejaga aku smbung tido blik je biasenya..heee...tpi mlam tdi, bile aku tejaga tu, kbetulan azan terus berkumandang...umah aku dekat ngan masjid, dengr la kan..selama aku cuti ni, tak penah la plak aku nak bangun awl sebelum azan..biase aku bangun tggu mama kejut dalam kol 6 camtu..tpi pg nie, aku bangun dlu sbelum azan...Subhanallah, gembira di hati aku hanya Tuhan yg tau..tak aku nafikan, smua nie sangkut paut ngan dirinya ...

cuma, aku hrapkan agar pelangi yang da muncul tu akan kekal selamanya..haha, gile tol la husna nie..tatau da skit ape..aku pun tatau aku rase ape..rase mcam nak peluk org pun ade..nk peluk adik aku, die taknak..die tu pelik skit..org cium die tak leh, die geli..tpi lau die cium org leh, tu pun kejap je..hailaa hanim, pe ke pesyen la ko nie..serius ckap, aku tak penah rase ape y aku rase skrng nie..sng ckap, spnjang kenal sumone ni, aku bnyak blaja prasaan baru..haha...ape aku mrepek ni, ntahlaa..cuma, aku betul2 rase lapang hati, tenang n nak kate bhagia bole kot even takde pape pun sbnrnye..jernihkan yang keruh, jernihkan sejernih-jernihnya..forget d past, begin a new life..let bygone b bygone...hdup ada pasan surutnya..lau kita sabar hadapi ujian mendatang, insyaAllah kita akan dapat sesuatu yang lebih berharga..yang lebih bermakna..seperti munculnya pelangi selepas hujan..aku hrap, dia datang kembali bersama pelangi yg aku tunggu selama ni..syukur alhamdulillah ats semua nikmat dan kebahagiaan yang dikurniakan olehNya kepda dri ku ini...

p/s : aku akan tetap tunggu dia =)

0 comments:

Template by:

Free Blog Templates