Monday, November 15, 2010

cerita satu semester (jun-nov 2010)

wah...pejam celik, pejam celik..rupe2nye da habis taun petama aku sbgai student IP Teknik..nek sem depan, da msuk tahun ke2..harap2 aku llus, tak de la kena repeat exam...doakan aku eah...kadang2, rase mcam sekejap je masa berlalu...kadang2 rase lame plak ean..pape pun, skrang leh tarik nafas lega skit..n back to my normal life..sbb exam da abes ;)


cam biase la life as a student maktab...masuk sem baru, ilek jap blaja cam biase..tengah2 sem nanti serabut ngan esaiment yang melambak2 lebey kurang dalam 2 bulan..rest 2 3 minggu, then exam..exam 2 mnggu, disusuli plak ngan cuti semester yang same je duration die cam cuti sekolah..ye la, kte nak jdi cg ean..mne leh cuti lebih2 dr bkal anak2 murid...haha

selamat becuti eah kat sume dak2 maktab, dak2 skola n dak2 uni yang cuti gak..kat sape2 la, yang cuti same ngan aku...tak sabar asenye nak blik umah..ni aku sbnrnye nga bosan nie..tatau nak watpe smentara tggu masa nak angkat kaki dr maktab..rumate tersayang da tggalkan aku awai2 ag..takpe la, kasi can die blik awai..biase aku je tggai die, pasai aku lg dekat dr die ean..so aku lg slalu blik laa...temenung sana, temenung sni..aku pun bkak laptop..wat post nie..pasnie tatau nak watpe..mati kebusanan aku jap g..tpi, kat ati da tak sabar2 nak blik kg da neh..nak jumpe kaum kerabat, sepupu sepapat, makcik pakcik aku..sume laa
aku da terasa cam umah aku da dok melambai2 panggil aku blik...waa, tak sabarnye atiku...cuti kali neh, aku ade program..g Melaka, anak angkat ag,.ok la kot, leh ubat duka lara atiku ini..haha

ye aa, macam2 jadik kat aku sem nie kan..em, nak cakap taun ni pun bole jugk..aku kenal sumone..aku jatuh sayang kat die..ktorang couple..n finally ktorang clash...sedeyh tak yah nak kate la, sbb aku mmg sayang gile kat die..tapi, mungkin tak de jdoh antara kami..nak wat cane..redha laa dgn ape yg terjadi..sekurang2nya. dengan die aku da blaja bnyak benda..belajar menyayangi seikhlas hati, mnerima seadanya, belajar merindui, belajar untuk jadi lebih matang dan kuat, belajar agar lebih berhati2..dan macam2 lagi laa...aku juz harap, die akan bejaya dalam hdup die dgn cmerlang..aku sntiasa doakan dia, sbb die pernah jadi insan paling istimewa dalam hdup aku..

hurm..da alang kepalang esok nak raye nie, aku ucapakan Selamat Hari Raya Korban kat sume yg bace blog aku neh..lau ikut mama aku ckap, kerajaan Mesir istihar hari ni dorang wukuf, ptotnye raya arinie laa..tapi aku dok kat Malaysia..kerajaan Malaysia kate raye esok, so..kite raya esok je la eak..mkan tu bepada2 k..mkan ktka lapar, brenti sbelum kenyang...kan sunah Rasullullah tu ;)

to all my members...take care ea..cuti nie jangan nakal2..jgn tido je manjang...yang laki, g la tlong bpak2 korang wat keje...g tambah ilmu agama ke..t nak intbew ngan bakal bpak mertua, tak susah ean...yang pompuan, mantpkan la dri ngan skil masak ke..leh ikat suami bile da kawen ag...hoho

aku engat nak merepek panjang ag..tapi abang kau kol tadi..ajk teman die g putra..alang2 aku pun nga takde keje nak wat nie, aku on je laa...haha

gonna miss u'll :)

0 comments:

Template by:

Free Blog Templates